Jak często można ćwiczyć na EMS? - Trening EMS w 20 minut | Body Time Studio Kraków
Trening EMS w 20 minut | Body Time Studio Kraków

21.01.2020

Jak często można ćwiczyć na EMS?

Jedno z najczęściej pojawiających się pytań przed rozpoczęciem treningu EMS. Czy trening EMS można wykonywać częściej niż raz w tygodniu? Odpowiedź znajdziecie w tym wpisie.

Trening EMS niekoniecznie raz w tygodniu

Ideą treningu EMS jest trenowanie raz w tygodniu przez 20 minut ze względu na to, że jest to trening bardzo intensywny, który zużywa bardzo dużą ilość kalorii. Osoby początkujące nie powinny wykonywać go częściej niż raz w tygodniu, osoby średnio zaawansowane i zaawansowane mogą skorzystać z treningu 2x w tygodniu zachowując co najmniej 5-dniową przerwę między treningami. Jest to jak najbardziej możliwe, ale równie skuteczną opcją będzie uzupełnienie treningu EMS innymi formami aktywności fizycznej, najlepiej swoimi ulubionymi lub treningiem personalnym na siłowni.

Jak uzupełnić trening EMS?

Jeżeli chcesz uzupełnić EMS włącz do harmonogramu tygodnia 1-2 jednostki treningowe swojej ulubionej aktywności, np. krótsze i dłuższe spacery, pływanie, bieganie, siłownia, nordic walking, narciarstwo, spacery po górach zachowując co najmniej 1-2 dni między treningami. Jeżeli w poniedziałek umówiłeś się na trening personalny EMS to kolejny trening, np. pływanie, powinieneś zrobić najwcześniej w środę. Oczywiście warto wziąć pod uwagę, że każdy organizm jest inny, ma inną sprawność fizyczną, możliwości czasowe.