Jakich efektów można się spodziewać po treningu EMS? - Trening EMS w 20 minut | Body Time Studio Kraków
Trening EMS w 20 minut | Body Time Studio Kraków

16.01.2020

Jakich efektów można się spodziewać po treningu EMS?

Wiele osób zastanawia się jakich efektów można się spodziewać po treningu EMS? I słusznie, ponieważ słysząc, że trenuje się TYLKO 20 minut raz w tygodniu można mieć mieszane uczucia. W tym artykule wyjaśniam na czym polega idea EMS-u i jakich realnych efektów można się spodziewać po tym treningu.

jakie uzyskasz efekty po treningu EMS?

Czym jest trening EMS?

Najlepszą formą treningu, która kształtuje i poprawia estetykę ciała ludzkiego to trening siłowy bez względu na jego odmianę – siłownia / trening z ciężarem ciała. Z kolei trening personalny EMS to trening siłowy z wykorzystaniem masy własnego ciała w połączeniu z dodatkową elektrostymulacją. W związku z czym najważniejsze kryterium jest już spełnione. W praktyce wygląda to tak, że wykonujesz proste ćwiczenia typu przysiady, wykroki, wypady, zgięcie tułowia itp. czyli ćwiczysz – poruszasz ciałem, a dodatkowo Twoje mięśnie są stymulowane z zewnątrz impulsem.

Czy trening EMS działa?

Żeby odpowiedzieć na to pytanie musimy wyróżnić dwa kryteria pomiarów, czyli wpływ treningu EMS na sprawność fizyczną oraz wpływ wizualny na sylwetkę.

W obydwóch przypadkach odpowiedź brzmi TAK. Jednak warto zdać sobie sprawę z pewnej istotnej rzeczy. Dokładnie tak samo jak w przypadku klasycznego treningu na siłowni warto wspomóc proces treningowy kilkoma dodatkowymi czynnikami

  • Każdy rodzaj treningu będzie rozwijać sprawność fizyczną jeżeli będzie prowadzony w profesjonalny sposób. Trening EMS to trening personalny – zawsze z trenerem, więc nie musisz się o to martwić.
  • Żaden, nawet najcięższy trening nie będzie spalał tkanki tłuszczowej, jeżeli nie wprowadzisz prawidłowych nawyków żywieniowych – niekoniecznie od razu dietę, bo dieta to ograniczenia, ale mądre wybory na co dzień są bardzo ważne. Więcej przeczytasz w moim kompendium wiedzy o zdrowym stylu życia.
  • Żadna forma aktywności nie będzie prawidłowo działać, jeżeli będzie to Twoja jedyna aktywność w ciągu tygodnia, a całą resztę przesiedzisz za biurkiem, w samochodzie lub na kanapie przed TV.
  • Trening EMS warto uzupełnić innymi aktywnościami. Jeżeli jesteś osobą początkującą wystarczy, że każdego dnia włączysz do swojego harmonogramu więcej spacerów czy drobnych aktywności. Jeżeli jesteś osobą średnio-zaawansowaną warto włączyć dodatkową ulubioną aktywność, np. pływanie/bieganie/rolki/zajęcia fitness itp. Jeżeli jesteś osobą zaawansowaną i trenujesz już jakąś dyscyplinę, np. ćwiczysz siłowo i biegasz łącznie 3 razy w tygodniu z powodzeniem możesz włączyć EMS jako czwartą jednostkę treningową w tygodniu.

Jakie efekty po EMS?

Treningiem z elektrostymulacją możesz m.in.:

  • spalać tkankę tłuszczową i cellulit,
  • wzmacniać mięśnie głębokie pleców,
  • rzeźbić sylwetkę,
  • budować mięśnie,
  • przygotować ciało do sportów sezonowych, np. narciarstwo, trekking w górach,
  • zwiększać sprawność fizyczną,
  • poprawiać sprawność stawów i kręgosłupa,
  • poprawiać jakość Twojej skóry
  • I chyba najważniejsze to… Mieć dobry nastrój i poczucie dobrze przepracowanych 20 minut.

Jak zmaksymalizować efekty treningu EMS ?

  • Zadbaj o prawidłowe nawyki żywieniowe,
  • uzupełnij trening o dodatkowy ruch, np. spacery lub inne formy ćwiczeń,
  • zadbaj o prawidłową ilość i jakość snu oraz odpowiednią regenerację swojego organizmu.