Sposoby na zakwasy - Eksperci Body Time Studio radzą!
Trening EMS w 20 minut | Body Time Studio Kraków

30.07.2021

Sposoby na zakwasy

O ile wątróbkę i szpinak jeszcze da się lubić, trudno znaleźć osobę, która lubiłaby mieć zakwasy. Niestety, to się dość często zdarza. Zwłaszcza jeżeli trening był intensywny, a Ty nie trenowałeś przez dłuższy czas. Co prawda trening EMS trwa tylko 20-minut, a jego intensywność można bardzo dobrze dostosować do potrzeb konkretnej osoby. Niemniej jednak nie jest to trening na tyle magiczny, aby nie było szans na powstanie po nim zakwasów. Co robić, kiedy się pojawią? Poznaj nasze sprawdzone sposoby na zakwasy!

Co na zakwasy?

Jednym ze znanych, sprawdzonych, a także polecanych przez trenerów sposobów na zakwasy jest rolowanie bolących mięśni. Na początku bolesne, po czasie przynosi ulgę. Możesz w tym celu zakupić specjalny roller (wałek do masażu) z wypustkami, bądź bez. Jeżeli nie posiadasz takiego sprzętu, spokojnie możesz użyć butelki z wodą, bądź jakiegokolwiek przedmiotu, wyglądającego jak twardy wałek.

Jak rolować ciało?

Pomimo że rolować ciało można na wiele sposobów, jeżeli chcesz pozbyć się zakwasów i zregenerować mięśnie po treningu, zastosuj się do poniższych wskazówek.

Po pierwsze rób to powoli, a kiedy roller najedzie na bolącą partię, zatrzymaj się przy niej dłużej (pomimo że nie należy to do najprzyjemniejszych rzeczy pod słońcem).

Jedną z ważniejszych rzeczy podczas rolowania jest prawidłowe oddychanie. Spokojny, długi i równomierny oddech nie tylko pomoże w rozluźnieniu mięśni, ale również sprawi, że odczuwać będziesz mniejszy ból.

Kolejną sprawą jest pozycja — ważne, by całym ciężarem ciała leżeć na rollerze, pomału przesuwając ją z góry na dół i z dołu do góry i zatrzymując się przy bolących partiach. Najpierw należy rozluźnić powierzchowne partie mięśniowe, a dopiero potem przechodzić do tych położonych głębiej. Nie roluj też nigdy dwóch kończyn jednocześnie, a po kolei: najpierw jedną, a potem drugą, dociskając jedną nogę drugą.

Sposoby na zakwasy — prysznic i okłady

Jednym ze skutecznych sposobów na zakwasy jest gorąca kąpiel, która sprawia, że szybciej płynie krew, dostarczająca substancje odpowiedzialne za regenerację.

Innym sposobem jest prysznic — naprzemiennie ciepłą i zimną wodą. Wykonuj go, oblewając się po 30 sekund naprzemiennie ciepłą i zimną wodą, przynajmniej po trzy razy. Dzięki temu można złagodzić ból mięśni i poprawić krążenie.

Również zimne okłady sprzyjają regeneracji mięśni. Możesz zastosować lód lub mrożonkę, które owiniesz ręcznikiem i przyłożysz do skóry. Sposób ten skutecznie zwalcza stan zapalny i łagodzi ból.

Dieta na zakwasy

To, co jesz i pijesz, również może mieć znaczenie, gdy mowa o pozbyciu się zakwasów. Po samym treningu najlepiej jest dostarczyć organizmowi dużą ilość białka (więcej o tym w artykule: “Co jeść po treningu”). Również witamina C sprzyja regeneracji mięśni.

Z napojów świetny na zakwasy jest sok pomidorowy, a także napój izotoniczny, który wykonasz samodzielnie, dodając do wody sok z cytryny, szczyptę soli i łyżeczkę miodu. Również sok z wiśni działa przeciwzapalnie, ze względu na dużą zawartość antocyjanów oraz flawonoidów.

Masaż na zakwasy

Jednym ze sposobów na zakwasy jest masaż. Rozmasowanie bolących miejsc może przynieść ogromną ulgę, a także przyczynić się do szybszej regeneracji. Masaż może odbywać się przy pomocy rollera, jak zostało wspomniane na początku, twardych piłeczek (uciskając bolące miejsca), bądź manualnie. Ten ostatni możesz wykonać również podczas ciepłej kąpieli. Do masażu dobrze jest użyć olejku lub nawet rozgrzewającej maści, która może znacznie zniwelować ból.

Nie pamiętasz już, jak to jest mieć zakwasy? Zapraszamy na intensywny, ale SKUTECZNY trening EMS w Body Time! 😉