Trening EMS - rano czy wieczorem? - Zobacz kiedy go uprawiać!
Trening EMS w 20 minut | Body Time Studio Kraków

10.07.2021

Trening EMS – rano czy wieczorem?

Twoja przygoda z treningami EMS dopiero się zaczęła? A może trenujesz już miesiącami? Możliwe, że wciąż nie masz pewności, o jakiej porze dnia wykonywać najlepiej treningi elektrostymulacji? Trening EMS — rano, czy wieczorem? A może po południu? Pozwól, że rozwiążemy Twoje problemy!

W jakich przypadkach warto trenować rano?

Poranny trening posiada mnóstwo zalet. Przede wszystkim pomaga pozytywnie rozpocząć dzień i dodaje mnóstwo energii. Zapewne “pozytywna energia” nie jest głównym celem Twoich treningów, a tylko “efektem ubocznym”. Natomiast, jeżeli zależy Ci na szybkiej redukcji masy ciała, poranny trening EMS jest świetnym pomysłem, gdyż z rana metabolizm jest najmocniej pobudzony. Dzięki temu możesz w pełni wykorzystać potencjał szybkiej przemiany materii i sprawić, że utrzyma się jeszcze przez długie godziny po treningu. Twój organizm będzie skuteczniej spalał tłuszcz przez cały dzień.

Pamiętaj też, że podczas ćwiczeń wytwarzają się endorfiny — hormony szczęścia. Jeżeli zadbasz o ich wytworzenie z samego rana, to cały dzień może być jeszcze lepszy! W końcu należy dodać, że jeżeli tylko odpowiednio dobrze się wysypiasz, to z rana będziesz mieć najwięcej energii. Im bliżej wieczora, tym będzie ona stopniowo spadać. Dobrze trening wykonać jeszcze na “pełnej baterii”, gdyż wtedy można dać z siebie wszystko! Poranny trening EMS idealnie nadaje się dla ludzi, którzy lubią wcześnie wstawać, czyli są tzw. skowronkami. Jednocześnie świetnie sprawdza się przy redukcji masy ciała. Trening z rana powinien być intensywny i konkretny!

Trening po południu, skorzystaj z największej wytrzymałości!

Teoretycznie nasz organizm w godzinach od 16 do 19 osiąga największą wytrzymałość. Wtedy metabolizm intensywnie pracuje, a hormony są ustabilizowane. Mniej więcej w tych godzinach również nasze ciało osiąga najwyższą temperaturę, co zapobiega ewentualnym urazom i kontuzjom, wynikającym ze zbyt słabego rozgrzania ciała przed treningiem. Również mniej więcej o tej porze ciało jest najlepiej przygotowane do przewodzenia impulsów nerwowych, co ma duże znaczenie podczas treningu EMS. Gdy Twoje mięśnie działają na najwyższych obrotach, masz szansę zwiększyć intensywność treningu elektrostymulacji, a tym samym sprawić, że będzie on jeszcze bardziej efektywny. Jeżeli na trening elektrostymulacji udajesz się po 8 godzinach siedzenia za biurkiem, organizm tylko Ci za to podziękuje! Zamiast po pracy zasiadać do oglądania serialu, zrób dobry, popołudniowy trening!

Trening na dobry sen

Część ludzi uwielbia trenować wieczorem. Nie tylko dlatego, że w ten sposób mogą odreagować po pracy, ale również, że wieczorne ćwiczenia ich doskonale relaksują, co w konsekwencji pozwala później na mocniejszy i bardziej efektywny sen. Jednak zdania są podzielone. Niektórzy po wieczornym, intensywnym treningu, mogą być zbyt pobudzeni, by zasnąć. Należy też uwzględnić fakt, że po treningu EMS dobrze jest spożyć pełnowartościowy posiłek. Z drugiej strony takiego posiłku nie powinieneś fundować sobie przed samym snem, bo pełny żołądek może utrudniać zasypianie. Dlatego dobrze jest wykonać wieczorny trening na tyle wcześnie, aby posiłek potreningowy zjeść przynajmniej 2 godziny, przed pójściem spać. Jednak wieczorne treningi będą idealne dla osób określanych jako “sowy”, czyli tych, którzy bardzo późno chodzą spać… no ale też późno wstają! 🙂

Jak widzisz, każda pora na trening może być dobra. Zapewne masz jakieś swoje preferencje, np. większy przypływ energii czujesz rano, bądź wieczorem. Wolisz wstawać wcześniej bądź późno chodzić spać. Warto słuchać tego, co mówi Twój organizm i wybrać taką porę dnia, jaka będzie dla Ciebie optymalna. Również dostosowana czasowo do Twojej pracy i obowiązków. Trening EMS – rano, czy wieczorem, po południu, a nawet przed południem – zawsze może być efektywny. Najważniejsze tylko, abyś dał z siebie wszystko! Studio treningowe Body Time jest zwykle otwarte w godzinach od 10 do 21. Tak szeroki zakres godzin pozwala na dostosowanie czasu treningu do Twoich możliwości i pory dnia, podczas której trening jest dla Ciebie najlepszy!