Skuteczny plan treningowy - ćwiczenia z użyciem EMS
Trening EMS w 20 minut | Body Time Studio Kraków

12.11.2021

Skuteczny plan treningowy – ćwiczenia z użyciem EMS

Skuteczny plan treningowy to przede wszystkim możliwości związane z osiąganiem wymarzonych rezultatów. Aby efekty były widoczne należy indywidualnie podejść do konstruowania zarówno diety, jak i całego planu związanego z aktywnością fizyczną. Jest wiele systemów treningowych przydatnych podczas tworzenia harmonogramów treningowych. Należy skupiać się nie tylko na częstotliwości treningów, ale również na osiąganiu progresów. 

Czym jest trening EMS?

Trening EMS to mieszanka aktywności fizycznej w postaci wykonywania różnego rodzaju ćwiczeń, połączona z elektrostymulacja mięśni, która pobudza je do odpowiedniego, regularnego napięcia. Prowadzi to do pobudzenia i aktywacji mięśni głębokich, których nie jesteśmy w stanie zaangażować w takiej skali podczas standardowego treningu siłowego. Tego rodzaju treningi prowadzone są przez profesjonalnych trenerów personalnych, którzy przeszli odpowiednie szkolenia w zakresie treningu z wykorzystaniem elektrostymulacji oraz obsługiwaniem aplikacji regulującej działanie urządzeń. 

Efekty jakie przynosi trening EMS to przede wszystkim utrata tkanki tłuszczowej przy jednoczesnym zachowaniu w jak największym stopniu tkanki mięśniowej. Dodatkowo wzmacniamy podczas jego wykonywania mięśnie brzucha oraz wspomagamy prawidłową postawę i budowanie wymarzonej sylwetki. Mięśnie są pobudzone do działania, dzięki czemu stymulowany jest szybszy wzrost włókien mięśniowych. Dodtkowym efektem ubocznym treningów EMS jest ujędrnienie ciała. 

Jakie zalety ma plan treningowy z wykorzystaniem technologii EMS?

Trening EMS jest przede wszystkim treningiem kompleksowym, który działa na wielu płaszczyznach. Pobudza do działania wszystkie najważniejsze partie mięśniowe, które odpowiadają za aparat ruchu. podczas treningu EMS pracujemy bez dodatkowych akcesoriów i ciężaru, ponieważ możemy regulować intensywność ćwiczeń za pomocą aplikacji. Trening odbywa się pod okiem trenera personalnego, który układa plan i kolejność ćwiczeń funkcjonalnych, które wspierają urządzenie. 

Elektrostymulacja pozwala nam na spalenie dużej ilości kilokalorii w krótkiej jednostce treningowej. W zależności od poziomu zaawansowania oraz intensywności treningowej możemy spalić podczas 20-minutowego treningu nawet do 1200 kcal. Na efekty treningu nie trzeba długo czekać, nie trzeba również dużo ćwiczyć – wystarczy jedna sesja tygodniowo, a pierwszych efektów możemy spodziewać się już po miesiącu trenowania. 

Trening EMS jest w pełni bezpieczny dla trenującego. Dodatkowo pozwala na sprawdzenie swoich maksymalnych możliwości w kontrolowanych warunkach. Jestesmy pod opieką certyfikowanego specjalisty, dlatego możemy sprawdzić swoje predyspozycje siłowe i wydolnościowe bez ryzyka uszkodzenia mięśni czy przetrenowania. Jest to idealne rozwiązanie dla osób borykających się z bólami pleców – wzmocnione mięśnie niwelują ból i mocniej trzymają nasz kręgosłup w prawidłowym ułożeniu. 

Elektrostymulacja to świetne rozwiązanie dla osób żyjących w biegu, które nie mają czasu na kilkugodzinny pobyt na siłowni. Nie tylko mogą oni zbudować masę mięśniową i spalić tkankę tłuszczową, ale również zadbać o swoje zdrowie. Dla osób trenujących siłowo EMS jest świetnym dodatkiem do planu treningowego. Pozwala zachować poziom tkanki tłuszczowej na odpowiednim poziomie i dodatkowo aktywuje do pracy mięśnie głębokie, które nie pracują podczas pracy z ciężarem. Sprawia, że trening staje się kompleksowy i wykorzystuje wszystkie partie mięśniowe.