Trening redukcyjny z użyciem EMS
Trening EMS w 20 minut | Body Time Studio Kraków

04.11.2021

Trening redukcyjny z użyciem EMS

Redukcja to proces bardzo złożony i skomplikowany. Aby była skuteczna musimy przestrzegać wielu zasad. Jedną z nich jest odpowiednio dobrana dieta, bogata w składniki odżywcze i mikroelementy. Drugim, równie ważnym elementem jest trening, dobrany indywidualnie i rzetelnie wykonywany. Trening EMS jest doskonałym rozwiązaniem pod wieloma względami. Polega on na elektrostymulacji mięśniowej, dzięki czemu nie musimy wykonywać go często aby był skuteczny. Jednostka treningowa zajmuje mało czasu, dzięki czemu optymalizujemy nasz kalendarz otrzymując efekty porównywalne do redukcji z ciężkim treningiem cardio. 

Co jest najważniejsze podczas redukcji tkanki tłuszczowej?

Najważniejszym elementem każdej redukcji jest zachowanie odpowiedniej proporcji pomiędzy utrata tkanki tłuszczowej i mięśniowej. Dietę należy zbilansować tak aby pozbyć się jak największej ilości tłuszczu i pozostawić najwięcej jak to możliwe tkanki mięśniowej. Jeżeli dysponuemy odpowiednia ilościa czasu możemy pozwolic sobie na długie treningi na siłowni połączone z sesjami cardio. Dla osób zapracowanych również mamy dobre rozwiązanie. Jest nim trening EMS. 

Trening EMS polega na wykorzystaniu elektrostymulacji mięśniowej. Sesja treningowa trwa około 20 minut i wystarczy stosować ją dwa razy w tygodniu aby zobaczyć efekty. Łączy on w sobie zarówno elementy treningu siłowego, który wzmacnia mięśnie i zapobiega ich katabolizmowi oraz trening cardio, który pozwala pozbyć się nadmiaru  tkanki tłuszczowej. 

Jak wykonać poprawnie trening EMS?

Przygotowanie do treningu EMS niczym nie różni się od przygotowania do standardowego treningu na siłowni. Jak w każdym innym treningu, tak samo w przypadku EMS musimy zwracać uwagę na technikę z jaką wykonujemy ćwiczenia. Jeżeli nie mamy odpowiedniej wiedzy i doświadczenia, powinniśmy skorzystać z porady trenera personalnego. Jest to bardzo ważne, ponieważ zapobiega potencjalnym kontuzjom i uszkodzeniom mięśni. 

Każdy trening, także EMS warto uzupełnić rozciąganiem mięśni, np. wieczorem rób następnego dnia. Zwiększa to ich elastyczność oraz wspomaga proces regeneracji. Stretching to element, który zapobiega nadmiernemu powstawaniu opóźnionego bólu potreningowego, czyli taz. “zakwasów”. 

Korzyści płynące z treningu EMS podczas redukcji tkanki tłuszczowej

Jedna z najważniejszych zalet treningu EMS jest ilość spalonych kalorii w krótkiej jednostce czasu. Podczas 20-minutowej sesji treningowej przy pomocy elektrostymulacji jestesmy w stanie spalic nawet 600 kcal. Ogromnym atutem takiego treningu jest równoczesna budowa masy mięśniowej. Przy standardowej redukcji,  wykonywaniem treningu aerobowego oraz siłowego musimy liczyć się z tym, że wraz z tkanką tłuszczową będą zmniejszały się obwody naszych mięśni. 

Trening EMS uaktywnia mięśnie głębokie, które bardzo rzadko pracują podczas standardowego treningu siłowego z użyciem wolnych ciężarów. Dzięki takiej aktywacji jesteśmy w stanie spalić więcej kalorii. Oprócz odpowiedniego stroju, który zapewnia nam studio treningowe nie potrzebujemy żadnych dodatkowych urządzeń i akcesoriów do ćwiczeń. Jedynym dodatkiem do treningu jest elektrostymulacja, która sprawia, że pracujemy mięśniami położonymi najgłębiej. 

Elektrostymulacja jest przez cały czas nadzorowana przez trenera personalnego, który posiada profesjonalna wiedzę na temat treningu z elektrostymulacją. Taki trening pozwala nie tylko spalić duża ilość tkanki tłuszczowej przy jednoczesnej rozbudowie tkanki mięśniowej. Wzmacnia również, brzuch, dzięki czemu poprawia się nasza postawa, a dodatkowo pracują mięśnie głębokie, które przez większość naszego życia pozostają w spoczynku i ulegają osłabieniu, gdy są bezczynne. 

Największym atutem treningu EMS jest to, że trwale poprawia metabolizm, dzięki czemu pracuje on na najwyższych obrotach i pomaga przez długi czas cieszyc się wymarzona, wypracowana sylwetką.