Trening EMS vs trening na siłowni -

08.02.2023

Trening EMS vs trening na siłowni

Często wiele osób się zastanawia jaki rodzaj aktywności wybrać- trening EMS czy na siłowni. Dlatego też dzisiaj wychodzimy Wam naprzeciw. Chcemy pokazać porównanie pomiędzy tymi dwoma rodzajami treningów. Dzięki temu każdy, po przeczytaniu tego artykułu, będzie wiedział co wybrać i dlaczego. Jaką decyzję podjąć? Jakie są różnice? O tym poniżej.

Czas treningu

Trening EMS to maksymalnie 20 minut treningu. Podczas sesji mamy zarówno ćwiczenia cardio, jak i trening siłowy (ale całkowicie bez lub z niewielkim obciążeniem). W trakcie treningu EMS do pracy angażowane są wszystkie najważniejsze mięśnie głębokie. Pozwala to rozwijać Wasze całe ciało, w sposób jednocześnie dynamiczny i harmonijny.

Natomiast w przypadku treningów na siłowni, trwają one znacznie dłużej, około godziny minimum. Niejednokrotnie skupiamy się na konkretnych partiach mięśni, przy wykonywaniu poszczególnych ćwiczeń.

Odciążenie stawów

Na uwagę zasługuje niewątpliwie fakt, że trening z wykorzystaniem elektrostymulacji jest bardzo skuteczny, a przede wszystkim bezpieczny dla naszego organizmu. Bezpieczeństwo objawia się przykładowo poprzez to, że w kombinezonie, który jest podłączony do prądu, możemy wykonywać wszystkie możliwe rodzaje aktywności- od spokojnego, do najmocniejszego, najbardziej zaawansowanego. Co jest równie bardzo istotne, nie obciążamy w żaden sposób naszych stawów, a ćwiczenia i ich wykonywanie nie prowadzą do powstania jakichkolwiek kontuzji czy mikro urazów.

Tymczasem, jak powszechnie wiadomo, na siłowni nie trudno o kontuzję czy uraz, a częstotliwość oraz prawdopodobieństwo ich wystąpienia są znacznie wyższe.

Częstotliwość treningu

Biorąc udział w 1 treningu EMS w skali tygodnia, już po 6 sesjach treningowych zauważymy efekty swojej pracy.

W porównaniu z trenowaniem na siłowni, potrzebujemy około 12-20 treningów, aby dostrzec identyczne efekty.

Tempo utraty zbędnych kilogramów

Trening z wykorzystaniem elektrostymulacji umożliwia spadek wagi w szybszym tempie niż klasyczne ćwiczenia na siłowni. Podczas ćwiczeń na treningach EMS nasz metabolizm osiąga swoje maksimum, a podczas zaledwie jednej sesji i w czasie po niej możemy pozbyć się aż 800- 1200 kcal!

Utrata cellulitu

Elektrostymulacja mięśniowa to fantastyczny sposób na walkę z cellulitem. Dlaczego? Dzięki mięśniom, które zostają głęboko pobudzone, a ich gęstość zostaje zwiększana, następuje napinanie tkanki łącznej. Dodatkowo trening EMS ma również pozytywny wpływ na poprawę krążenia krwi, kolorytu naszej skóry, a ponadto przyspiesza nasz metabolizm i spalanie tłuszczu. W efekcie nasze ciało jest pięknie wyrzeźbione i bez cellulitu!

Dla porównania, ciężko mówić o aż tak poruszających efektach przy treningu na siłowni. Oczywiście, występują one, bez wątpienia, natomiast wszystko jest bardziej rozciągnięte w czasie.

Trening mięśni głębokich

Podczas treningu EMS jednocześnie działamy aż na 9 głównych grup partii naszych mięśni, a co za tym idzie, maksymalizujemy efekty aktywności na treningu. Dzięki precyzyjnemu umiejscowieniu elektrod, jest to standardem na każdym treningu.

Oczywiście, możemy również wykonać ćwiczenia angażujące mięśnie głębokie, natomiast jest to mniej skuteczne, niż w przypadku treningu EMS.

Koszt treningu

Dokonując porównania pomiędzy kosztami treningów EMS, a kosztami treningów na siłowni, EMS zdecydowanie jest bardziej opłacalnym rozwiązaniem. W cenie mamy zarówno trening EMS, wejście do studio, ale również opiekę trenera personalnego. Natomiast, w przypadku treningów na siłowni, mamy podwójne koszty- koszt treningu personalnego oraz koszty związane ze wstępem na teren siłowni.

Czy można łączyć EMS i siłownię?

Ćwicząc na siłowni, bez problemu możemy również korzystać z treningów EMS. Zdecydowanie jedno nie wyklucza drugiego. Co więcej, dzięki połączeniu różnych sposobów aktywności, różnych ćwiczeń, mamy szansę na uzyskanie jeszcze lepszych efektów pracy. Warto również wspomnieć, iż trening z elektrostymulacją mięśniową to idealny sposób na urozmaicenie planu treningowego. Trening EMS możemy potraktować jako przyjemny, ale zarazem wysoce skuteczny sposób na budowanie tkanki mięśniowej.

Zatem, wcale nie musimy wybierać pomiędzy tymi dwoma formami treningu. Możemy po prostu korzystać z obu.